לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משכנתא למסורבים – איך אפשר בכל זאת לקבל כסף מהבנק

משכנתא למסורבים
(קרדיט: freepik)

משכנתא למסורבים על מה נדבר בכתבה הבאה:

הבנק סירב לכם למשכנתא? מה עליי לעשות ?

שוק המשכנתאות בישראל בגידול משמעותי יש כאלה יגידו שזה משוגע המצב של השוק היקף המשכנתאות ב2021 עומד על 100 מיליארד שקל הגידול הזה בשוק נותן לבנקים אפשרות להיות בררנים ולבחור את הלקוחות שלהם . בגלל זה המון ישראלים מקבלים סירובי משכנתא לקבלת הלוואה לרכישת נכס יחד עם זאת חשוב לציין שמי שקיבל סירוב מהבנק בפעם הראשונה כן יכול עדיין לשנות את התמונה ולקבל משכנתא למרות הסירוב הראשוני.

מה ניתן לעשות לאחר סירוב משכנתא למסורבים?

ישנם כמה סוגים של מסורבי משכנתא

  • אנשים שנמצאים בהליך של פשיטת רגל ויש להם נכס על השם שלהם התהליך הזה לוקח בממוצע 4 שנים .
  • סוג נוסף של מסורבים , זה כאלו שיש להם תיקים פעילים בהוצאה לפועל ועוד לא הגיעו למצב של פשיטת רגל,

חייבים כאלה לא יקבלו משכנתא בבנק  אבל הם יכולים כן לקבל הלוואות מגופים חוץ בנקאיים כגון קרנות וכו..

  • הסוג השלישי של מסורבים, הם אנשים שהבנק החליט שלא שווה ו לקחת את הסיכון לגבי החזר ההלוואה שלהם ,בין אם רמת ההכנסה שלהם לא מספיקה או דירוג נמוך או כל כתם שנצבר במהלך השנים במצב כזה אפשר להבין למה הבנק סירב לכן כאשר הולכים ליועץ משכנאות מה שהוא עושה הוא יודע ללחוץ על הבנק ולהציג את הדברים בצורה כזאת שיש אפשרות שתקבל משכנתא אתם צריכים להבין שבסופו של דבר הבנק מסתכל על אנשים בצורה קרה ושל נתונים לכן איש מקצוע טוב מאוד יעזור לכם להגיע לאישור ולדאוג למה שהבנק באמת ירצה לראות על מנת שתקבלו את האישור.
הבנק סירב למשכנתא
הבנק סירב למשכנתא מה לעשות? (freepik)

אז בעצם מסורבי משכנתא יכולים לקבל משכנתא אחרי סירוב?

חד משמעית כן יש המון לקוחות שקיבלו סירוב בפעם הראשונה ולאחר מכן קיבלו משכנתא  אם בונים את הסיפור בצורה נכונה על ידי עזרה מקצועית והצגת הפרטים הדרושים אפשר לקבל משכנתא לאחר סירוב . לכן אל תתפשרו וקחו מישהו שיעשה לכם את העבודה בצורה הטובה ביותר .

אז מה הסיכוי של מסורבי משכנתא לקבל משכנתא לאחר סירוב?

זה משהו שקשה לדעת מראש אבל תמיד שווה לנסות בדרך כלל מישהו מקצועי יגבה ממכם שכר טרחה רק לאחר האישור הסופי מהבנק תחפשו מישהו שאם לא תקבלו אישור לא ירצה כסף . כי זה מוכיח שהאיש מקצועי ובטוח בעצמו .

בנוסף חשוב להבהיר כי ברגע שקיבלתם סירוב למשכנתא צריך באותו רגע לפנות לאיש מקצוע בתחום  ולא לנסות להגיש בקשות בעוד בנקים על דעת עצמכם אתם סתם תורידו את הסיכויים שלכם לקבל .

מה הסיבות של הבנק לסירוב משכנתא למשכנתא למסורבים?

לבנקים סיבות מגוונות לסירוב להלוואה או משכנתא הסיבות יכולות להיות הלקוח עצמו אשר מבקש את ההלוואה בעיה בנכס וכו..

כלומר שהבנק חושב שיש עסקה בסיכון גבוה או בלקוח שסומן על ידי הבנק כבעייתי או בנכס שיש עליו בעיה משפטית  או דירות מחולקות לדוגמה אלו דברים שהבנק פחות מחבב וסביר שיהיה סירוב משכנתא . הבנקים זה גופים מאוד שמרניים הבנק רוצה סיכון כמה שיותר מופחת לכן הם נותנים הלוואות רק שהם יודעים שההסתברות שהתשלומים יוחזרו כמו שצריך ללא הליכי גבייה והתעסקויות מיותרות עבור הבנק.

מסורבי משכנתא
הבנק מסרב לתת משכנתא? מה עושים (freepik)

עוד סיבות לבנק לסירוב משכנתא למשכנתא למסורבים?

סירוב ראשון יכול להיות בגלל דירוג נמוך הבנקים משתמשים במאגרים שלהם את הנתונים של הלקוח הם עושים את זה על ידי נתוני אשראי של בנק ישראל ומשתמשת גם בחברות חיצוניות של BDI   נתוני האשראי מתבססים על מספר פרמטרים ונועדו על מנת לבדוק את היציבות הכלכלית של הלקוח ויכולת ההחזר שלו לקוח עם דירוג גבוה יזכה לקבל מהבנק יחס טוב והלוואות בריבית נמוכה במשכנתא . לעומת זאת לקוח עם דירוג נמוך ישלם ריביות גבוהות בשל הסיכון הגבוה שהבנק לוקח על עצמו או במקרה יותר גרוע לקבל סירוב לבקשת ההלוואה .

מה הבנק בוחן בעצם?

גובה משכורת חודשית

רצף במקום העבודה .

מקצוע ותפקיד .

הרגלי צריכה .

חריגות ממסגרת אשראי .

איחורים בתשלום חובות והחזרי  הלוואות .

תהליכים של הוצאה לפועל , כונס נכסים ופשיטת רגל .

סירוב משכנתא בשל הגיל

הרבה בנקים נוטים להעניק הלוואות דיור לתקופה שבה גיל הלווה לא יעלה על 75 שנים , מצד שני אורך המשכנתא לא יעלה על 30 שנה.

מעבר לכך בגלל החובה לביטוח משכנתא ובשל הסיכון הגבוה בלקוחות מבוגרים או כאלה עם בעיות רפואיות הבנקים נוקטים בגישה קשה ושמרנית הרבה יותר . ברוב המקרים יעדיפו הבנקים לתת  הלוואות לגילאים צעירים מאשר למבוגרים נדיר לראות שמישהו קיבל משכנתא בגיל 80  ויוכל להחזיר אותה.

פתרון למסורבי משכנתא
יש פתרון למסורבי משכנתא (freepik)

סירוב משכנתא בגלל בעיות נכס.

הבנקים מתנהלים בשמרנות לכן אם יש בעיות בנכס זה עלול ליצור בעיה אז איזה בעיות עלולות להיות בנכס :

דירות מחולקות – תופעת חילוק הדירות היא תופעה  אסורה אבל קיימת המון בארץ. רוב הבנקים לא יתנו משכנתא לדירה מחולקת .

דבר נוסף שעלול להוות בעיה הוא עיקולים על הנכס או בעיות משפטיות כאלה ואחרות ברישום הנכס לכן אם יש בעיות הבנקים לא יתנו משכנתא עד שלא יסודרו הדברים

לסיכום חשוב לקחת איש מקצוע בקיא ומקצועי שיעזור לכם  לקבל משכנתא לאחר סירוב , תמיד אפשר לעשות משהו אל תתייאשו הכל תלוי ברצון שלכם להיות מקצועיים ולהיעזר באנשי מקצוע תמיד יש פתרון טוב אבל הוא עולה כסף ושם אנשים מוותרים על תהליך מקצועי כדי לחסוך כסף והזול עולה ביוקר בסופו של דבר אז אל תתפשרו על איש מקצוע שמדובר בנושאים כה חשובים ורגישים .

אתם מסורבי משכנתא? צריכים עזרה? השאירו פרטים כאן למטה ומומחה בתחום יעזור לכם

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה