לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסורבי משכנתא? מה לעשות כדי לקבל משכנתא

מסורבי משכנתא
(קרדיט: freepik)

אז על אילו נושאים נדבר בכתבה הבאה למסורבי משכנתא:

מה זה בכלל מסורבי משכנתא?

הבנק מסרב לתת משכנתא מה עליי לעשות?

חשוב לציין שכל הבנקים עובדים על פי אותם קריטריונים ,כך שאם קיבלתם דחייה לקבלת משכנתא מבנק אחד וניסית  ללכת לעוד בנק עם אותם נתונים סביר להניח שהתשובה תיהיה אותו דבר .

לכן ,למרות הלחץ לפתור את הבעיה ולנסות לקבל משכנתא בכל מחיר עדיף לרגע לעצור ולראות איך לפעול בחכמה על מנת להשיג את מבוקשנו .

האם קיימת בעיה אם הבנקים יסרבו?

נניח שבאתם לבקש משכנתא אחרי שנתיים הבנקאי קודם כל יראה במחשב שלו שהייתה בעיה כזאת ומכאן הוא מתחיל את הטיפול כלומר הנקודת פתיחה שלכם לטיפול תיהיה שלילית ודבר זה עלול להשפיע על המשכנתא . חייבים לציין שמרבית הבנקים בכלל לא מסכימים להגיש בקשות חדשות למשכנתא לאחר היה סירוב בתקופה שבין שנה לשנתיים מהסיבה הזאת עדיף לעצור ולא למהר להמון בקשות .

בנק מסרב משכנתא
מה קורה אם הבנק מסרב? (freepik)

אחרי שעצרתם מה השלב הבא למסורבי משכנתא?

עצרתם, עכשיו מזמינים דוח נתוני אשראי

הכלי העיקרי בעבודה לאחר סירובי משכנתא הוא דו”ח נתוני אשראי. הכוונה שלי היא לאותם 90 אחוז מסירוב משכנתא שנגרמים בגלל בעיות מול המערכת הבנקאית. הכוונה היא למצבים של עיקולים, הוצאות לפועל, הגבלות, פשיטות רגל, הסדרי חוב, צ’קים חוזרים, הוראות קבע חוזרות ופיגורים בהלוואות.

המסמך שמכיל בתוכו את כל המידע על מנת שנבין נקרא דוח נתוני אשראי הוא כולל את כל הפעולות הפיננסיות שעשיתם בשלושת השנים האחרונות

המסמך שמאגד את כל המידע הזה ופורס אותו בצורה נוחה להבנה נקרא “דוח נתוני אשראי”, הוא כולל את כל הפעולות הפיננסיות שנעשו על ידיכם בשלושת השנים האחרונות. אם חזר לכם צ’ק בתקופה הזו- זה כתוב אדום על גבי לבן, אם הייתה כל בעיה אחרת כל שהיא – זה כתוב אדום על גבי לבן. כל מידע שהיה או לא היה, מופיע בדו”ח הזה.

למה אני צריך דוח נתוני האשראי?

הדו”ח מאפשר לי להבין את תמונת הבעיות שהיו ומצד שני להבין מה היתרונות ומה החיסרונות. לפי הדו”ח הזה אני מצליח להבין האם אני יכול בפועל להשיג משכנתא במקרה הזה או לא. אני מנתח את גודל הבעיות ומנסה תוך כדי חישוב היתרונות- להבין את הסיכוי לקבל משכנתא.

דוגמה 1: בן אדם שהיה לו ארבעה צ’קים חוזרים בשנה הקודמת, אבל מעבר לזה הכול מתנהל בצורה תקינה, יש לו הכנסות גבוהות והוא צריך משכנתא בסכום לא גבוה- זה מצב שאני מרגיש איתו מאוד בטוח ויודע שאני אדע להפעיל את הקשרים שלי כדי להשיג משכנתא.

דוגמה 2: בן אדם שהיה מוגבל חמור, סיים את ההגבלה לפני חודשיים, ההכנסות שלו הן בינוניות, הוא צריך סכום גבוה של משכנתא- זה מקרה קלאסי שבו אני מציע לאדם לותר כרגע על המשכנתא ולתת לזה להתקרר איזה שנה עד שנה וחצי

מסורבי משכנתא המירוץ למשכנתא
המירוץ למשכנתא למסורבי המשכנתא (תמונה: freepik)

האם קיימות מספר דרכים להשגת המימון למסורבי משכנתא?

חשוב לציין, כי קיימות היום דרכים שונות להשגת מימון למשכנתא ולכן חשוב לבחון לעומק וביסודיות את הזכויות שלכם ואת כלל הנסיבות, על מנת להבין איך הכי נכון להתנהל ומה ניתן לדרוש. כאשר אתם מקבלים הכוונה וליווי מקצועי, אתם חוסכים לעצמכם את הזמן היקר, הטרחה והאנרגיה הכרוכים בשינוי ההחלטה וההתרוצצות בין גופים ומוסדות פיננסיים שונים. כמו כן, מאחר ומדובר על הלוואה לשנים ארוכות, אתם מבטיחים לעצמכם שתקבלו את התנאים הטובים ביותר שניתן, בנסיבות המקרה.

האם לפנות למומחים בתחום?

קבלת שירותי ייעוץ איכותיים ומקצועיים מאנשי מקצוע המתמחים בטיפול במקרים שונים של מסורבי משכנתא, מגדילה את הסיכויים שלכם לקבל בסופו של יום, את הלוואת המשכנתא הרצויה. זהו צעד חשוב שיכול לשנות להפוך את הקערה על פיה ולהבדיל בינכם לבין מסורבי משכנתא אחרים, הפונים לבנק פעם נוספת בצורה עצמאית. זאת, מאחר ולאנשי המקצוע העוסקים בתחום בצורה שוטפת, יש המון ניסיון והם יודעים בדיוק אילו מסמכים צריכים להגיש ומה יעזור לכם לקבל את המשכנתא בצורה הבטוחה ביותר.

כמה זמן לוקח התהליך למסורבי משכנתא?

השאלה הזו אולי הכי מורכבת שיכולה להיות והתשובה תלויה בהרבה דברים. לפעמים זה יכול להיות עניין של חמישה ימים ולפעמים זה יכול להיות שלושה שבועות. 

במה זה תלוי אתם שואלים? במשכנתאות שהן מורכבות וקשות, אנשים שהם בהגדרה מסורבים בבנקים ולא יכולים לקחת משכנתא בעצמם. המטרה של האיש מקצוע לנצל את הקשרים שלו ואת הידע העשיר שלו בבנקים – כדי לנצל את הפרצות.

מחפשים את המשכנתא (תמונה:freepik)

מה עושים במקרים קיצוניים?

הלוואות מגופים חוץ בנקאיים

 במקרים קיצוניים, אף אחת מהחלופות הקודמות לא מתאימה או מסייעת למסורבי משכנתא לקבל משכנתא ואז ניתן לשקול לפנות לאפיק של משכנתא חוץ בנקאית, מדובר במשכנתא שמעניקים גופים פיננסיים בעלי ניהול סיכונים שונה משל הבנקים ורגולציה פחות מחייבת, שמתומחרת בריביות גבוהות יותר, אך הכרחית עבור לווים מסוימים.

נדגיש שוב ושוב שככל שאתם צריכים משכנתא עדיף שתעשו את כל המאמצים לקבל אותה בתוך המסגרת הבנקאית המקובלת ושהלוואה חוץ בנקאית היא אמורה להיות המוצא האחרון ולא הראשון עבור רוב הלווים. שימו לב שגם כאן מדובר במוצר מסוכן שיכול להביא אתכם למפולת כלכלית ללא תכנון נכון, העלות של ייעוץ משכנתא במקרים כאלה מתגמדת מול הסיכונים הרבים הכרוכים במשכנתאות חוץ-בנקאיות וההשקעה הקטנה תסייע לכם לחסוך סכום כסף משמעותי בהחזר.

אתם מסורבי משכנתא? צריכים עזרה? השאירו פרטים כאן למטה ומומחה בתחום יעזור לכם

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה