לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עד כמה ביטוח תאונות אישיות באמת עוזר לנו?

תגיות
תאונות אישיות ביטוח
(קרדיט: freepik)

עד כמה ביטוח תאונות אישיות באמת עוזר לנו?

ביטוח תאונות אישיות הוא ביטוח שנותן פיצוי  לכל מבוטח בכל מקרה של פגיעה מתאונת דרכים שיכולה לגרום חלילה למוות, תאונה שעלולה לגרום לנכות רפואית לצמיתות או אבדן כושר עבודה, ביטוח למקרים של אשפוז, מקרים של סיעוד או במקרים בהם נגרם אפילו שבר כתוצאה מפגיעה של אירוע תאונתי בלבד!

אז מה נחשב לתאונה אצל חברות הביטוח?

אצל רוב חברות הביטוח תאונה נחשבת אותה הגדרה שקובעת שתאונה נגרמת מפגיעה פיזית בעקבות אירוע בלתי צפוי.

הגדרה זו עלולה  לפעמים  לגרום למחלוקות על הגורם או על  תוצאת הפגיעה, בין התובע שנפגע לבין חברות הביטוח כשהשאלה תהייה – האם מדובר באמת בתאונה

עשרות אולי מאות  אלפי אנשים נפגעים בתאונות בישראל כל שנה, הן יכולות לקרות במקומות ובזמנים שונים, בדרכים, בזמן ספורט, בבית ופשוט סתם ברחוב. תאונה יכולה לגרום לאשפוז, לנכות זמנית או לנכות קבועה ולהוצאות רבות שפוגעות ישירות בהכנסה של המשפחה. כדי להכיר בדיוק מה מכילה הפוליסה הזו יש לקרוא לעומק ולהבין את ההשלכות של כל פסיקה שכתובה ומנוסחת בביטוח ומה היא בדיוק מכסה ובאילו גורמים .

קראו עכשיו על רפורמת ביטוחי הבריאות החדשה

למי נכון לעשות ביטוח תאונות אישיות ?

ביטוח נוצר  על מנת  למנוע מהמבוטח ומשפחתו להגיע לקשיים כלכליים  עקב  תאונה. מסיבה זו ההמלצה לבעלי המקצוע לעשות ביטוח בריאות וסיעוד וביטוח חיים למי שחייו וחיי אחרים תלויים בפרנסתו. כל הביטוחים שציינתי יגנו על המבוטח מפני הפסד כספי רציני  שעלול להגיע למאות אלפי שקלים .לעומת זאת, ביטוח תאונות אישיות נותן  מענה לכל אדם, ללא קשר לעבודה או סוג הפרנסה שלו, בעיקר במקרים שהם יחסית קטנים יותר כגון – שברים, תאונות קלות, ותאונות שיכולות להיגרם בכל מקום שבו נמצא הלקוח.

תאונות אישיות
האם כולם צריכים לעשות ביטוח תאונות אישיות?

איך מחשבים כמה הלקוח יכול לקבל?

אחרי שמקבלים אישור מחברת הביטוח שבאמת מדובר במקרה שנגרם מתאונה . הנה חלק מהמצבים שמגיע פיצוי למבוטח .

נכות

הכוונה לנכות תמידית. במקרה שכזה הפיצוי יינתן  כפיצוי חד פעמי, בהתאם לאחוזים שקיבל המבוטח. בפוליסה קבוע  סכום מדויק עבור כל אחוזי הנכות, כך שבשביל לחשב יש להכפיל את הסכום הזה באחוזי הנכות שקבעו למבוטח. קיימות  פוליסות שממש יורדות לפרטים קטנים  ומתייחסות לכל איבר ואחוז הנכות שלו בצורה מפורטת.

אשפוז

למבוטח מגיע סכום כסף על  כל יום בו הוא אושפז לפי הסכום שנתנו לו בפוליסה. יש כל מיני סוגים של פוליסות יש פוליסות לדוגמה שמשלמות רק מהיום אשפוז השלישי כלומר היום הראשון והשני לא נחשבים וכו….

כוויות

גם במקרים של כוויה הפיצוי שחברת הביטוח תעניק יהיה לפי חומרת הכווייה. גם חומרת הכווייה תוגדר באחוזים והיא תוכפל בסכום שהוגדר בפוליסה. כמו בנכות, ישנן בפוליסות שונות  התייחסות דקדקנית לכל איבר ספציפי שנכווה ולפי זה יקבע הסכום. 

שבר

בדומה לשאר המצבים הנ”ל, במקרה של שבר יוענק פיצוי חד פעמי, בהתאם לאיבר שנשבר.

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה עדיין לא יודעים מה זה? קראו כאן

ביטוח תאונות אישיות
האם שווה לנו לעשות ביטוח בריאות?

אובדן כושר עבודה

במקרה של  אובדן כושר עבודה צריך לזכור שיש ביטוח שמתאים במיוחד למצב של  אובדן כושר עבודה שאומר שמבוטח מקבל כסף אם הוא אינו כשיר לעבוד, וזה יש לבדוק מול חברת הביטוח,  . בפוליסת ביטוח תאונות אישיות יש כמה אלטרנטיבות של ביטוח אובדן כושר עבודה כמו אובדן כושר עבודה לעיסוק מסוים, עבודות עם קשר לתחום עיסוקו של המבוטח או אבדן כושר כללי.

לפוליסת ביטוח תאונות אישיות יש כמה אופציות של עלויות והשוני ביניהן בטווח של כמה עשרות לכמה מאות שקלים בחודש. חשוב יהיה לבחור קודם כל את הכיסוי המתאים ביותר ורק אחר כך לבחור ביטוח תאונות אישיות שהפרמיה שלו היא בעלת העלות הנמוכה עבור הכיסוי. מקצוע שיש בו סיכון או תחביב מאתגר במיוחד יכולים להקפיץ מיד את גובה הפרמיה ויש להכיר בכך כי ברגע שיש למשל למבוטח תחביב מסויים שעלול להעלות את הסיכוי לתאונה חברת הביטוח תעלה את המחיר כדי שהביטוח יהיה משתלם מבחינתה בסופו של דבר חברת הביטוח היא גוף כלכלי שרוצה להתפרנס ולגדול לכן יעשה את הכל כדי לחשב את הסיכונים שלו באופן כזה שיהיה לו משתלם לבטח את הלקוח.

לסיכום

כמו בכל ביטוח כשהשאלה היא אם כדאי לעשות או לא, התשובה שתינתן היא בהתאם לעלות ובהתאם לתועלת שהמבוטח יכול לקבל. אז ככלל, ביטוח תאונות אישיות נחשב לביטוח בעל עלות יחסית נמוכה, וגם התהליך שלו הוא יחסית מהיר. אבל הרבה פעמים ישנה כפילות ולעיתים קרבה גדולה בין ביטוח תאונות אישיות לבין אבדן כושר עבודה או ביטוח סיעודי וחשוב להיות ערניים  בין כל אלה, זה אומר שיש תאונות שביטוח אבדן כושר עבודה לא יפצה לגמרי, אך במידה ויש לכם ביטוח תאונות אישיות אתם תכוסו כליל. כמו כן, רצוי לדעת שלא קיים כאן מצב של כפל ביטוחים בתאונות אישיות, ובמידה ונפגעתם ויש לכם שני ביטוחים, תקבלו פיצוי משניהם.

אחד החסרונות של ביטוח זה הוא שהפיצוי במצב של אובדן כושר עבודה יהיה מוגבל,– אם קורה משהו מרוויחים סכום לא גדול, ותמורת הזכות הזו משלמים כל חודש. בפועל, הביטוחים האלה רווחיים מאוד לחברות הביטוח, ומנגד – לא תמיד כלכליים למבוטח.

צריכים עזרה או ייעוץ בביטוח תאונות אישיות? השאירו פרטים בטופס למטה ואיש מקצוע יחזר אליכם בהקדם.

.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה