לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוגי ביטוח בריאות והזכויות שלכם

תגיות
(קרדיט: freepik)

סוגי ביטוח בריאות והזכויות שלכם

ביטוח פרטי חד משמעי זה דבר שיכול להציל חיים ולעזור למבוטחים שנקלעו לא עלינו למצבים בהם העלויות מאוד גבוהות ומצד שני העלויות לפעמים הם מאוד גבוהות ויכולות להגיע למאות שקלים בחודש למשפחה.

בכתבה זאת נעסוק באיך לבחור ביטוח נכון שמתאים לך ולמשפחתך באופן כזה שמצד אחד יגן עליך וישרת אותך במצבים שחלילה תזדקק לו ומצד שני לא יגזול עלויות גבוהות.

מה זה ביטוח בריאות?

ביטוח בריאות נועד כדי לשמש עזר למבוטחים במצבי קיצון כאשר חלילה אחד האנשים לקה במחלה קשה אשר גובה עלויות גבוהות של תרופות ניתוחים וכו.. הביטוח עוזר לממן את העלויות היקרות מכיוון שאוד קשה למי שלא עשה ביטוח לעמוד בעלויות הגבוהות כאשר נגרם משהו.

עולם ביטוחי הבריאות בישראל רחב מאוד וכולל את ביטוח הבריאות הממלכתי, את ביטוחי הבריאות של קופות החולים, ומגוון של ביטוחי בריאות פרטיים – לכיסוי הצורך בניתוחים, השתלות, תרופות, סיעוד, גילוי מחלות קשות, תאונות אישיות ועוד.

חלק מסוגי ביטוחי הבריאות הקיימים חשובים מאוד וחלקם לעיתים חובה לעשות , וחלק מהביטוחים חשובים פחות ואף מיותרים.

במדריך הזה נציג את ביטוחי הבריאות הקיימים, היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, וננסה לעזור לכם בקבלת ההחלטה החשובה – איזה ביטוח בריאות לקנות למשפחתי ולי?

כבר קראתם על הרפורמה החדשה לביטוחי הבריאות? זה יכול לחסוך לכם כסף לחצו כאן

איזה ביטוח בריאות קיים מהמדינה או מקופת החולים?

חוק ביטוח בריאות ממלכתי

חוק ביטוח בריאות ממלכתי בישראל שינה את התנהלות מערכת הבריאות מול האזרחים ויצר סוג של מהפכה חברתית בחשיבה על זכויותיהם הבריאותיות של תושבי ישראל.

לפי חוק הבריאות הממלכתי, קופות החולים מעניקות שירותי בריאות בסיסיים לכל תושב, כשהתקציב למימון שירותי הבריאות הללו מגיע ממס בריאות, המשולם על ידי כלל העובדים במדינה כאחוז מהשכר, ונגבה על ידי המוסד לביטוח לאומי.

אז מה החוק אומר בעצם ?

חוק ביטוח בריאות ממלכתי מבטיח כי לכל תושב ישראל הזכות לקבל שירותי בריאות ממלכתיים באמצעות אחת מקופות החולים. לפיכך כל תושב ישראל בן 18 ומעלה חייב לשלם דמי ביטוח בריאות למוסד לביטוח לאומי ולהיות שייך לאחת מקופות החולים לפי בחירתו

סוגי ביטוחי בריאות
ביטוח ממלכתי זכויות

מהן הזכויות העיקריות המוגדרות בחוק ביטוח בריאות ממלכתי?

לכל תושב יש זכות  להירשם בקופת חולים אחת ללא תנאים או מגבלות הקשורים לגילו או למצבו הבריאותי.

כל תושב יכול לקבל את מלוא השירותים הכלולים בסל הבריאות בתנאים הבאים:

1. לפי שיקול דעת רפואי.

2. באיכות סבירה.

3. בפרק זמן סביר.

4. במרחק סביר ממקום מגוריו.

לכל תושב הזכות לעבור בין קופות החולים. כל מבוטח זכאי לקבל מקופת החולים אליה הוא שייך מידע מלא על הסדרי התשלומים הנהוגים בקופה ונותני השירותים כגון רופאים ובתי חולים, עמם יש לה קשר. לכל מבוטח הזכות לבחור את נותני השירות בהתאם להסדרי הבחירה ולפי רשימת נותני השירותים.

עובדות חשובות שכדאי לדעת לגבי חוק בריאות הממלכתי

חוק ביטוח בריאות ממלכתי מבטיח שירותי בריאות בסיסים לכל אחד מהתושבים. חשוב לציין שהמון פעמים השירותים הבסיסיים לא תמיד מצליחים לכסות ומספקים את הצרכים של התושבים במקרים מסוימים .

קופות החולים מפעילות שירותי בריאות נוספים כגון: כללית מושלם, מכבי זהב ועוד. שירותים אלה מספקים כיסוי נוסף למבוטחים בהם אך עדיין אינם מכסים את המבוטח לגמרי במקרים בהם הוא זקוק למענה מהיר כגון: ניתוחים, השתלות, מחלות קשות, תרופות מאריכות ומצילות חיים ועוד.

כל תושב זכאי לרכוש ביטוח בריאות פרטי. ביטוחי הבריאות הפרטיים מספקים למבוטח כיסוי בריאותי רחב, המתעדכן עם התקדמות הרפואה ומאפשר לו להיות בטוח כי במקרה הצורך הוא יקבל מענה מהיר.

סל הבריאות הממלכתי
סל הבריאות הממלכתי בישראל

יתרונות של סל הבריאות הממלכתי

סל הבריאות הממלכתי בישראל נחשב לאחד המקיפים והמתקדמים בעולם, והוא נועד לאפשר לכל תושבי ישראל שירותי רפואה זמינים, שירותים ומתקדמים.

כל תושבי ישראל יכול לבחור לבצע ניתוחים בבית חולים ציבורי או ממשלתי, מתוך רשימת בתי החולים שהוסכם עם קופת החולים אליה הוא שייך.

חסרונות של סל הבריאות הממלכתי

זמינות השירותים לא קבועה בחלק מהשירותים הזמינות טובה אך בחלקם האחר קיימים זמני המתנה ארוכים ואף לא סבירים לקבלת שירות רפואי מסוים.

  • במסגרת סל הבריאות הממלכתי לא ניתן לבחור רופא מנתח.
  • סל התרופות לא כולל מספר גדול של תרופות מצילות חיים יקרות.
  • זמינות נמוכה של איברים להשתלות וזכאות מוגבלת להשתלות או ניתוחים בחו”ל.

לסיכום

ניתן לראות כי אמנם חוק בריאות הממלכתי הוא חוק חשוב ונותן צרכים בסיסיים אך לצערי הוא לא מספיק לכסות את כל המקרים וחשוב היום לעשות ביטוח פרטי שמשלים את הכיסוי ונותן מענה יותר רחב ממה שנותן הביטוח בקופת חולים חשוב לציין כי למרות שמומלץ להרחיב את הכיסוי עדיין חשוב לבדוק שלא עושים פוליסות מיותרות ויקרות ולעיתים אף כפולות כי אחרת תבזבזו מאות שקלים לחינם כל חודש.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה