לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ייעוץ משכנתאות האם חייב משכורת גבוהה לקבלת משכנתא?

תגיות
ייעוץ משכנתאות
(קרדיט: freepik)

ייעוץ משכנתאות מומלץ, בכתבה הבאה נדבר על:

ייעוץ משכנתאות מומלץ האם כדאי בכלל לקחת יועץ?

מצד אחד, זה חוסך לכם ריצות מיותרות , בדיקות ואת הצורך להתעמק בחישובים מימוניים. כמו כן, זה חוסך לכם (במקרים רבים) הרבה כסף – יועץ משכנתא טוב ישיג לכם את הריביות הטובות ביותר  ,מצד שני זה עולה כסף.

ייעוץ משכנתאות מומלץ הוא ממש לא חובה

אתם יכולים לקרוא באינטרנט אבל יש רבים שבכל זאת צריכים את הליווי הצמוד. אבל גם אם כן – צריך להיזהר, יש הרבה יועצים שלא באמת תורמים ללקוח, צריך לבחור יועץ משכנתא מנוסה, מקצועי ועם המלצות. שבא באמת לעזור ולבדוק את הצורך האמיתי שלכם והאם הוא יכול באמת לעזור ולענות על הצרכים שלכם .

בעידן של היום אנשים מחפשים אנשי אמת כאלה שאפשר לסמוך עליהם.

ייעוץ משכנתאות מומלץ
המירוץ למשכנתא הטובה ביותר (freepik)

אז מה זה משכנתא למעשה

משכנתא היא בעצם הלוואה ארוכת טווח  בריבית נמוכה .

ישנם שני סוגים של משכנתאות : משכנתא לדיור, משכנתא לכל מטרה

משכנתא לדיור היא משכנתא שמשמשת אותנו לקניית דירה למגורים , ומשכנתא לכל מטרה זה בדרך כלל מישכון נכס קיים שבבעלותי שאני  יכול להשתמש  בו למטרות שונות כגון: שיפוצים , איחוד הלוואות וכו…

למי שייכת הדירה בלקיחת משכנתא?

הדירה שייכת לך השאלה היא כמה הון עצמי אתה תביא בלקיחת המשכנתא כלומר ככל שתביא יותר הון עצמי קח האחוז של אחזקת הדירה יהיה יותר גבוהה, לדוגמה אם הבאת 50 אחוז הון עצמי אז הדירה היא שלך ב50 אחוז אם הבאת 25 אחוז אז רק 25 אחוז מהדירה הוא שלך .

האם משכורת גבוהה היא תנאי לקבל משכנתא?

אחד התנאים זה באמת משכורת מספקת ביחס לסכום המתבקש מהבנק כמובן שצריך גם להביא הון עצמי מהבית בערך 25 אחוז מהסכום המתבקש וכמובן  שהבנק בודק שאין לי כתמי עבר בבנק ויש התנהלות כלכלית נכונה.  פרמטר נוסף הוא  הגיל  הבנק רוצה לדעת שיש לך עוד המון שנים לחיות כדי להחזיר את הכסף . אז בגדול זוהי שאלה מכשילה כי זה תלוי מאוד מי אתם, לכמה זמן אתם צריכים משכנתא? וכמה כסף תרצו ללוות לעומת כמה הון עצמי אתם מביאים.

ייעוץ משכנתאות מומלץ לבנק
המירוץ לבית המושלם (freepik)

למה אני צריך ייעוץ משכנתאות אם אני יכול ללכת לבנק לבד?

בסופו של דבר מדובר באינטרס של הבנק  הוא צריך להרוויח עליך כסף במהלך השנים  אז מן הסתם אין לו אינטרס לתת לך עצה טובה וזאת הסיבה שכדאי לקחת יועץ  אם אתה חותם על משהו שאתה לא מבין מול הבנק זאת בעיה שלך לא של הבנק.

היועץ לעומת זאת דואג לאינטרסים שלך הוא בא לתת לך  את ההצעה הזולה ביותר ככה שזה משרת את האינטרס שלך נטו.

ככל שהתשלום שלך יותר נמוך זה אומר שהבנק מרוויח עליך יותר הוא פורס את המשכנתא ליותר שנים וכך בעצם הריבית לבנק יותר ארוכה ויותר רווחית עבור הבנק אז זה באמת דבר שחשוב לשים לב אליו ועדיף לשלם ליועץ שבסוף ידאג לאינטרס שלכם .

מה זה מחזור משכנתא?

מחזור משכנתא זה לקחת משכנתא חדשה ולפרוע את המשכנתא הישנה שלנו בתנאים חדשים .

האינטרס שלנו הוא לעשות את זה כי אנחנו אלה שחתמנו על המשכנתא הקודמת, כשלקחנו את המשכנתא הסתכלנו אולי שנה קדימה ולא 30 שנה קדימה התנאים שהשגנו אז לא בטוח שטובים לנו כיום והאופציה לפתוח את התנאים מחדש זה יתרון חשוב עבורנו  שיכול לחסוך המון כסף לאורך טווח .

ההמלצה שלנו היא  כל שנתיים לבדוק את המשכנתא ולהתייעץ עם יועץ מהתחום .

הממוצע חיסכון על ידי יועץ הוא בסביבות 200 אלף על משכנתא.

יועץ משכנתאות
יועץ משכנתאות מומלץ שילווה אתכם לאורך התהליך (freepik)

אז איך בוחרים ייעוץ משכנתאות מומלץ שנכון לנו?

חשוב לציין שכיום אין רגולציה בתחום לא צריך רישיון כדי לעבוד בתחום

חשוב לבחור מישהו עם ניסיון על מנת שיחסוך המון כסף על המשכנתא שלך .

יש חשיבות רבה לדרך בה נבחר את היועץ .

כללים לבחירה של יועץ המשכנתאות שלכם:

1 . חייבת להיות כימיה עם יועץ המשכנתאות שלכם זה אחד הדברים החשובים בבחירה של יועץ יחד עם זאת מאוד קשה למדוד את הדבר הזה. כדי לקחת תמהיל משכנתא איכותי היועץ חייב להכיר את הלקוח וחייב להיות שם חיבור גדול , מעבר לידע הטכני . את כל הדברים האלו אי אפשר לעשות מול יועץ בבנק. יועץ פרטי חייב להבין ולהכיר את כל הפרטים הרלוונטיים על הלקוח שיעזרו לו להגיע לתמהיל הכי נכון ומדויק עבור הלקוח .

2. ניסיון מקצועי כיועץ משכנתאות דברים חשובים שצריך לבדוק לדוגמה: האם ליועץ השכלה פיננסית פורמלית ?, חשוב לשאול עוד שאלות כגון: כמה פגישות כלולות במסגרת הייעוץ?, האם היועץ מצטרף לפגישת החתימות בבנק?, כמה תמהילי משכנתא היועץ בונה עבורך?, לכמה בנקים היועץ מגיש את הבקשה? , כמה שנים היועץ בתחום?, כמה תיקים היועץ עושה בחודש,? האם היועץ חבר בהתאחדות יועצי המשכנתא?.

יש המון יועצים שנותנים הבטחות שווא בגלל שאין רגולציה על התחום לכן היזהרו ותתייחסו ברצינות לבדיקות לפני שתבחרו את האיש שילווה אתכם.

כמה מילים על הון עצמי?

התרבות צריכה ב20 שנה האחרונות והדרך לחסוך הון עצמי נהייתה קשה עם ההתקדמות של העולם , היום ניתן לראות שבמקום לחסוך המון נכנסים להוצאות שהם לא יכולים לעמוד בהם ומעדיפים להתחדש ברכב חדש מאשר לחסוך כסף , נוצרה תרבות שאם בן אדם צריך לקנות משהו הוא רץ לקחת הלוואה.

לכן מומלץ לכל אחד לשים כסף בצד ולחסוך הון עצמי.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה