לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים לבניית תיק השקעות

תגיות
תמונה של מארות השקעות
(קרדיט: freepik)

הכסף שלך שוכב בלי לקבל עליו תשואה? טיפים לבניית תיק השקעות יציב ללא סיכון גבוה.

תיק ההשקעות חייב להיות מותאם אישית לכל לקוח ומותאם לצרכיו האישיים , לכן חשוב לפזר סיכונים ולגוון את ההשקעות בתיק, המשקיעים בישראל מעוניינים לקבל תשואה גבוהה ככל שאפשר ,בכמה שפחות התעסקות סיכונים ובזמן קצר, בשונה ממדינות מפותחות שיש מודעות גדולה לגבי החשיבות של השקעה ארוכת טווח , תרבות ההשקעה בישראל היא  קצת שונה . המשקיע הישראלי פחות אוהב לקחת סיכונים  שבהמון מקומות בעולם אנשים התעשרו מהשקעות כי לקחו סיכונים אמנם מושכלים אבל הסתכנו והרוויחו בגדול ,לכן כאשר השווקים והבורסה בסיכון גבוה המשקיעים הישראלים עוברים להשקעות סולידיות ומופחתות סיכון . במקום לנצל הזדמנויות של ירידות בשווקים  ולהגדיל את חשיפת התיק לסיכון רבים עדיין בוחרים באופציה הבטוחה.

כיום, רוב מסלולי ההשקעה הסולידיים מספקים תשואות נמוכות, גם בשוק הנדל”ן התשואה נמוכה ופחות טובה למשקיעים. מאחר וריבית בנק ישראל עומדת כיום על 0.1% בלבד, ואין עלייה משמעותית הנראית בעתיד הקרוב ,  לכן אין אופציה לא לגוון את תיק ההשקעות או למצוא חלופות ראויות לחיסכון בפיקדונות קצרי וארוכי טווח המוצעים על ידי הבנקים. חשוב לזכור כי מחירי הנדל”ן נסקו בעשור האחרון ובמקביל התשואה ירדה באופן משמעותי, לכן כדאי לחפש חלופות ראויות לחיסכון ולהשקעה, ואחת האפשרויות לגיוון תיק ההשקעות ולפיזור סיכונים היא להשקיע בהלוואות חברתיות.

תשקיעו מחשבה בבחירת תיק ההשקעות שלכם

מזה תיק השקעות יציב ?

תיק ההשקעות שלכם חייב להיות מותאם בידיוק לצרכים של כל לקוח מה שנכון ללקוח אחד לא נכון לאחר לכן ממש חשוב לברר צרכים ולעשות התאמה נכונה בבחירת תיק ההשקעות . למשקיעים שונים יש יעדים, מאפיינים, יכולות, רצונות ומגבלות מגוונים, וכאשר מרכיבים את תיק ההשקעות יש להתייחס לכמה פרמטרים כגון: גיל, נכסים קיימים, נזילות, רמות סיכון ועוד. עליכם לשאוף לתיק השקעות מאוזן – זאת הדרך הנכונה והבטוחה ביותר לרוב המשקיעים  לכן חשוב שהתיק יכיל פרמטרים סולדיים המבטיחים תשואה נאה במינימום סיכונים .

האם השקעה במניות זאת גם אופציה?

השקעה במניות יכולה להיות משתלמת לטווח הארוך, ולמרות הסיכון שקיים כדאי להשקיע במניות ואופציות השקעה נוספות  בשוק ההון. אך למרות שבשנים האחרונות הבורסה לא יציבה ומאוד תנודתית  מאוד ועלולה לסכן משקיעים רבים לכן מומלץ להשתמש רק בכסף שהוגדר מראש להשקעה ולא להשקיע בכסף שאתם יודעים שאתם זקוקים לו בכל רגע.  זה נכון שלטווח הארוך בדרך כלל יש רווחים אך צריך להיות זהירים בתיק ההשקעות כי משבר הקורונה והמשבר בכלכלי ב2008 הוכיחו כי אי אפשר לדעת מה יהיה והכל עלול  להתרחש בכל רגע נתון לכן כל כך חשוב למזער סיכונים ולצאת להשקעה חכמה עם תוכנית מסודרת מראש.

רוצים לדעת האם פיצול דירה היא הזדמנות להרוויח? לחצו כאן

השקעה במניות זאת גם אופציה

כמה טיפים לבניית תיק השקעות מאוזן המכיל בתוכו אפיקי השקעה סולידיים.

גישה אסרטיבית  לניהול תיק ההשקעות

רוב הישראלים  לוקחים מנהל השקעות או כל אדם אשר מוסמך ומבין בתחום , וסומכים עליו בעיניים עצומות . בנוסף המון מפחדים להשקיע לבד במניות ובעוד כל מיני אלטרנטיבות נוספות של  השקעות. ואז הם נותנים לגופים מסוימים לנהל להם את התיקים ואותם גופים גובים המון פעמים דמי ניהול גבוהים אשר בסופו של דבר גורמות לתשואות להצטמצם בגלל העלויות הגבוהות .מומלץ להיות פעיל וערני לגבי התיק ולא רק לסמוך על האיש מקצוע . דוגמאות לפעולות שיגרמו לכם להיות פעילים בתיק לדוגמה: ללמוד לקרוא המון ספרים בנושא שוק ההון והשקעות , האזנה לפודקאסטים , מעקב אחרי מדדים ,קריאת מאמרים כתבות בנושא וכו.. ידע זה כוח ככל שתלמדו ותחקרו יותר  תקבלו החלטות יותר נכונות ומושכלות בתיק שלכם .

השקיעו זמן בתיק ההשקעות שלכם

אם המטרה שלכם היא להשקיע בתיק השקעות לטווח קצר עדיף להשקיע באלטרנטיבות כמה שיותר סולידיות, ולבדוק שהתיק השקעות יהיה נזיל ותוכלו למשוך את הכסף בכל רגע נתון ועמלות פירעון.

אם ההשקעה היא ארוכת טווח והמשקיע מסתכל לטווח הארוך כדי לגוון ולקחת גם אלטרנטיבות אשר הסיכון בהם הוא יותר גבוה יחד עם אלטרנטיביות סולידיות.

הגדירו מטרות ויעדים לתיק ההשקעות שלכם

הגדירו מטרות ויעדים לתיק ההשקעות שלכם

משקיעים שתיק ההשקעות הוא ההשקעה היחידה שלהם מומלץ להימנע מסיכונים גבוהים ולגוון את התיק עם אופציות השקעה בסיכון נמוך. אם יש ללקוח הכנסות מנכסים ועוד אופציות חוץ מהתיק השקעות שלו מומלץ לבנות תיק פחות סולידי המבטיחים תשואה גבוהה .

נהלו את הסיכונים בתיק

יש משקיעים שאוהבים להמר על כספם, הם רואים בבורסה כאילו נסעו לחופשת  קזינו והם מוכנים לקחת סיכונים גדולים כדי לייצר תשואה גבוהה. רוב המשקיעים בוחרים בניהול תיק השקעות מאוזן וכדי לפזר סיכונים הם מוסיפים מרכיבים סולידיים כמו השקעה במסלולים סולידיים החשופים למשל ל15% חשיפה .

אל תשימו את כל הביצים בסל אחד

הכלל שצריך לעמוד למולכם  הוא פיזור סיכונים וגיוון בתיק ההשקעות, ככל שהתיק מגוון כך הסיכון פוחת. לסיכום, פיזור של תיק ההשקעות וגיוונו במרכיבים סולידיים , חתירה לידע , ואיש מקצוע המבין בתחום  תאפשר לכם להפחית סיכונים ולהשיג תשואה מרבית.

אין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות בידי יועץ השקעות בעל רישיון עפ”י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. החברה מחזיקה ו/או עשויה להחזיק ו/או למכור במסגרת פעילותה השוטפת, ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים של החברה הנסקרת, והיא עשויה לקיים קשרים עסקיים נרחבים ומגוונים עם החברה הנסקרת, למועד מסמך זה ו/או במועדים אחרים, הכל כמפורט לעיל ובין היתר משום כך ולאור האמור לעיל עשוי להיות לחברה ו/או נושאי המשרה שלה ו/או מנהליה ו/או עובדיה ו/או מי מטעמה עניין אישי בנכסים ו/או בחברות ו/או בניירות הערך המוזכרים בכתבה. אין בתשואות העבר כדי להבטיח תשואות דומות בעתיד.

צריכים עזרה ובדיקה בניהול תיק ההשקעות שלכם? השאירו פרטים בטופס למטה ואיש מקצוע יחזור אליכם בהתאם.

לעוד כתבות בתחום הפיננסים לחצו כאן

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה