לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צוקרברג ממשיך, והמשתמשים כבר טוענים שזה מוגזם

תגיות
Credit by jdlasica is licensed under CC BY 2.0.

במה מדובר?

ברבעון הראשון של 2022, חברת מטא חווה את מה שלא הכירה כשעוד הייתה פייסבוק. ולראשונה בתולדותיה נרשמת לה ירידה בהכנסות, של אחוז אחד אמנם, לצד ירידה משמעותית במשתמשים, כשני מיליון נוטשים מהפלטפורמה בחודש בממוצע.
צרה נוספת שנחתה על מטא, מחאה שהתעוררה בשבוע האחרון נגד אינסטגרם שבבעלותה, זכתה לשיתוף על ידי שתיים משלוש הנשים הנעקבות ביותר בה – קיילי ג’נר וקים קרדשיאן – ואף זכתה להתייחסות מצד מנכ”ל אינסטגרם, אדם מוסרי.

המחאה נסובה בעיקר על הרפורמה של מטא המציגה למשתמשים תוכן של אנשים שהם כלל לא עוקבים אחריהם, ולמרות שמדובר בפונקציה המשתלבת עם סגנון השימוש של המשתמשים הצעירים, מדובר בשינוי מהותי של עקרונות הבסיס של רשת חברתית.
צוקרברג מצידו לא מתעניין במיוחד. ובשיחת משקיעים הכריז כי הוא מאמין הבינה המלאכותית וביכולותיה לנהל את הפיד החברתי וכי הוא מקווה שעד סוף השנה היא תתפוס נתח של שלושים אחוז מהתוכן בפיד, פי שניים מהיום.


“פידים חברתיים עובדים מהתבססות בעיקר על אנשים וחשבונות שאתם עוקבים אחריהם להתבססות גוברת גם על בינה מלאכותית שממליצה על תוכן שיעניין אתכם מפייסבוק ומאינסטגרם, גם אם אינכם עוקבים אחרי היוצרים הללו” אומר מארק צוקרברג.
לאחר ההימור הלא מוצלח על הNFT והמטאוורס, לא ברור לאן צוקרברג רוצה לקחת את החברה הלאה, מה שברור זה הכוונה שלו לשלב אף יותר מערכות מידע ממוחשבות בחיינו ולשנות את האופן שבו אנו משתמשים בטכנולוגיה, האם המשקיעים והקהל יישארו עם החזון שלו? זה הדבר שייקבע בסוף את גורל השאיפות שלו.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה