לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ויטליק בוטרין – כמה כסף הוא שווה?

תגיות
קרדיט: by Romanpoet is licensed under CC BY-SA 4.0.

מי הוא ויטליק בוטרין וכמה הון יש לו? ויטליק בוטרין נולד בקולומנה שברוסיה ב1994. הוא מומחה לקריפטו בפרט למטבע הביטקוין עוד מאז שטרנד המטבעות הקריפטוגרפים היה בחיתוליו. נכון לשנת 2021, שוויו הנקי מוערך ביותר ממיליארד דולר. בוטרין נחשף לראשונה למטבע הביטקוין ע״י אביו ב2011. מאז ילדותו המוקדמת היה ויטליק חובב מחשבים, את המחשב הראשון קיבל בגיל 4. בעקבות יכולותיו וכשרונותיו הטבעיים החל מגיל קטן הוא הוכנס לתוכנית למחוננים, ומילדותו התגלתה נטייתו הטבעית למתמטיקה, תכנות, וכלכלה.  בעקבות תשוקתו לתחום, הלך בתחילת דרכו עם הזרם והחל ללמוד מדעי המחשב, אולם בדומה לסיפורי מיליארדים רבים, החליט לנשור לאחר שנת הלימודים הראשונה.

  vitalik buterin מהו ההון של ויטליק בוטרין (flickr,by Marc van der Chijs is licensed under CC BY-ND 2.0.)

הולדתו של האת׳ריום וההון שהביא לבוטרין

בוטרין החל לחקור את הביטקוין ובעקבות תשוקתו הוא החל לכתוב בלוג בנושא בתמורה לאסימוני ביטקוין, ובסופו של יום בזכותו נוסד מגזין ביטקוין. במקביל, החל בוטרין לבנות את המטבע הדיגיטלי את׳ריום. הוא החל לייסד את הרעיון על המטבע בעקבות נסיעותיו המרובות ברחבי העולם בהם פגש אנשים המתעסקים בביטקוין ובזכותם הבין את חסרונות הביטקוין וכיצד אפשר לייעל אותו בתור מטבע. אי-לכך ובהתאם לזאת החליט בוטרין להוציא ורסיה חדשה ועדכנית של הביטקוין המכונה את׳יריום.

ב2021 השיק לראשונה את האת׳ריום שכיום מהווה מוקד עיקרי לעסקאות קריפטו ולשם דבר בNFT. בשנת 2014 זכה בוטרין בפרס הטכנולוגיה העולמית ואף ב2018 הצליח להיכנס לרשימה המכובדת של אנשי העסקים המובילים במגזין פורבס מתחת לגיל 30.

יש לציין כי בעקבות המצב בין רוסיה לאוקראינה כרגע, המטבע נמצא כרגע בירידה של כ5% מבחינת ערכו. המלחמה בין רוסיה לאוקראינה קוראת תיגר על הקונספירציה שטענה לאורך שנים שהתנודה של מטבעות קריפטו חסינה בפני מצבים עולמיים כדוגמת אינפלציה (ירידת ערך המטבע) או סיטואציות פוליטיות ועולמיות.  הולדתו של האת׳ריום וההון שהביא לבוטרין (freepik)

אחזקותיו של ויטליק בוטרין באת׳ריום

נכון להיום, מחזיק ויטליק ב335,000 מטבעות את׳ריום. ב2018 כאשר המטבעות נסחרו ב1,400 דולר, שוויו של ויטליק עמד על 567 מיליון דולר. ב2021, כאשר מטבעות האת׳ריום הגיעו לשווי של 4,000 דולר, שוויו של ויטליק עמד על 1.3 מיליארד דולר. רוצים לדעת איך משקיעים נכון בנדלן מסחרי? לכל התשובות כנסו למאמר הבא

הולדתו של האת׳ריום וההון שהביא לבוטרין

אחזקותיו של ויטליק בוטרין במטבע  SHIB

באפריל 20201, יוצרי המטבע הדיגיטלי SHIB העניקו לבוטרין במתנה מחצית מהמטבעות שיצרו- נכון למה שנאמר הכמות נאמדת על 505 מיליארד דולר. כעבור חודש נהפכה מתנה זו לשי ששוויו כ8 מיליארד דולר, ובהמשך צברה שווי של 14 מיליארד דולר. בסך הכל מתנה זו זיכתה את ויטליק בשווי נוסף של 16.3 מיליארד דולר. מה ההקשר של מטבעות דיגיטליים להון של ויטליק בוטרין מה ההקשר של מטבעות דיגיטליים להון של ויטליק בוטרין (freepik)

ויטליק בוטרין והאת׳ריום בסין

למרות עמדתה המורכבת של ממשלת סין בדבר המטבעות הדיגיטליים והביטקוין בפרט, האת׳ריום של בוטרין מאומץ ע״י עסקים גדולים וקטנים ברחבי המדינה. מה שתרם ככל הנראה להצלחה בסין, הנה העובדה שבוטרין הקדיש מזמנו ולמד סינית באמצעות אפליקציה מהטלפון שלו, פרט משמעותי חשוב שעזר לו לחדור לשוק הסיני. האת׳ריום נכנס כל כך חזק לשוק הסיני, עד שאפילו בזכות חדירתו נוצרה מעבדה באוניברסיטה מובילה בסין על שמו של המטבע, המתעסקת וחוקרת שיפורים בשימוש המטבע ברשתות הסיניות. קיימים גם סטראטאפים רבים בסין המתעסקים וחוקרים את פלטפורמת האת׳ריום. מה זה הא ביטוח של מדינת ישראל ואם זה עולה לנו כסף? למידע המלא בנושא כנסו לקישור הבא

ויטליק בוטרין והאת׳ריום ברוסיה

האישיות המפוזרת וחסרת השליטה של מטבע האת׳ריום מנוגדת לגישה הרוסית ולמה שמייצגת המדינה כיום. למרות חיסרון זה, בוטרין הוא אישיות מאוד מוכרת ברוסיה הודות להליכתו נגד הזרם. ב2017 בנאומו אל מול 5,000 תושבי רוסיה, ציין בוטרין כי רוסיה נחשבת לבין שלוש המובילות בכל הקשור למחקר של טכנולוגיית בלוקצ׳יין בנוסף לאנגליה וסינגפור. בנוסף, כרת בוטרין חוזה מנכ״ל Yota Services , שהיא חברת תקשורת סלולרית ברוסיה.

בסיס ההסכם היה יצירת ישות המכונה Ethereum Russia  שמטרתה היא לספק חינוך ואירועים בנושאי מטבעות דיגיטליים, ומימון מרכז חדש לחקר בלוקצ׳יין באוניברסיטה הלאומית למדע וטכנולוגיה שמטרתו לספק פתרונות לשירותים ממשלתיים יחד עם שיתוף פעולה עם גופים ממשלתיים ותאגידים.  איך ויטליק בוטרין מתחזק אתריום ברוסיה וסין

איך ויטליק בוטרין מתחזק אתריום ברוסיה וסין (flickr,by TechCrunch is licensed under CC BY 2.0.)

אז מה אנחנו יודעים על ההון של ויטליק בוטרין?

כפי שזה נשמע וגם הוכח, בוטרין הוא גאון מחשבים שידע לקח את חוזקותיו ותשוקותיו ולהפוך אותם להסטוריה. הוא לא הפסיק לעולם לחקור את הנושא אליו גילה תשוקה, ולפרוץ מחוזות מבחינת ההתפתחות שלו. לא סתם הוא הגיע למעמד של מיליארדר, הכל בזכות התמדה ועבודה קשה ובלתי פוסקת סביב השעון. רוצים לקרוא עוד על אנשים מפורסמים ואיך הם משקיעים הון כסף? כנסו לקישור הבא

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה