לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארנק דיגיטלי מומלץ? מה כדאי לדעת לפני שבוחרים

תגיות
ארנק דיגיטלי מומלץ
(קרדיט: freepik)

אז על מה נדבר בכתבה על ארנק דיגיטלי מומלץ?

אז קודם כל מהו ארנק דיגיטלי?

השלב הראשון בכניסה לעולם הקריפטו הוא פתיחה של ארנק דיגיטלי באמצעותו ניתן לשלוח, לקבל ולאחסן מטבעות דיגיטליים.

ארנק דיגיטלי הוא המקום בו נמצאים המטבעות שלכם, הכסף שלכם, ממש כמו שאתם שומרים את הכסף שלכם בחשבון בנק ככה מטבעות דיגיטליים נשמרים בארנק דיגיטלי.

איך מאבטחים ארנק דיגיטלי?

לאבטחת הארנק הדיגיטלי עליכם לדאוג וזה הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות, למה אתם שואלים? בגלל שהכסף שלכם נמצא שם, אם יפרצו לארנק שלכם או אם לא תמצאו את הסיסמא, פשוטו כמשמעו הלך לכם הכסף שנמצא בתוך הארנק.

אבטחת הארנק הדיגיטלי
אבטחו את הארנק הדיגיטלי שלכם

ארנק דיגיטלי מומלץ

אז ככה יש כל מיני סוגים של ארנקים דיגיטליים חשוב לציין שארנקים שהם מומלצים ואתם רואים המלצות עליהם הדבר הראשון שתבדקו זה שיש להם קוד פתוח זאת אומרת שלאנשים מתוך התעשייה יכולים להסתכל על הקוד ולקרוא שהכל כשורה והארנק לא הונאה כלשהי.

ארנק דיגיטלי שהוא בצורת אפליקצייה אפשר לאחסן בו את רוב המטבעות הדיגיטליים שאתם מכירים כמו ביטקוין, איתריום, דוג’ קוין וכו’.

גם הוא ארנק דיגיטלי שהוא בצורת אפליקצייה אפשר לאחסן בו ולסחור איתו גם את רוב המטבעות הדיגיטליים המפורסמים.

זהו ארנק דיגיטלי שהוא גם בצורת אפליקצייה אפשר לאחסן בו את כל המטבעות הדיגיטליים ואפשר לסחור דרכו בצורה נוחה.

מה זה כתובת ארנק דיגיטלי?

אז ככה כדי לקנות ביטקוין, איתריום או כל מטבע דיגיטלי אחר שאותו תרצו לרכוש אתם חייבים לספק את כתובת הארנק שלנו שאליה נרצה שהמטבעות יישלחו, ממש כמו מספר חשבון בנק, כמו שלכל חשבון בנק יש מספר, לכל ארנק דיגיטלי יש כתובת שהיא צירוף של אותיות ומספרים וככה יודעים למי להעביר את המטבעות הדיגיטליים שלכם וככה גם קונים.

ארנק דיגיטלי חם או קר
מה עדיף ארנק דיגיטלי חם או קר?

מה ההבדל בין ארנק קר לארנק חם?

אז לגבי ארנקים קרים וחמים ארנקים קרים הם ארנקים פיזיים לדוגמת ארנק על כונן חיצוני ארנק על USB וכו’. ארנקים חמים הם ארנקים דיגיטליים לגמרי ללא שום חומרה חיצונית לדוגמא ארנק בסמארטפון, ארנק במחשב וכו’.

סוגי ארנקים דיגיטליים קרים

ארנק חומרה – ארנק זה נחשב לארנק הדיגיטלי המאובטח ביותר שיש כיום מבין כל הארנקים הקרים הקיימים בשוק. ארנק חומרה הוא בעצם דיסק און קי או כונן חיצוני בעל הצפנה ברמה גבוהה.

ארנק דיגיטלי קר – תוכנה אשר מותקנת על מחשב, סמארטפון או כונן חיצוני שאינם מחוברים לאינטרנט.

ארנק נייר – ארנק מסוג זה מיועד בדרך כלל לאנשים שמעוניינים לרכוש לטווח הארוך ולא למכור כל פעם שהמחיר עולה או יורד.

סוגי ארנקים דיגיטליים חמים

ארנקים למחשבים – ארנקים שמגיעים בצורת תוכנה אלו ארנקים דיגיטליים בלבד.

ארנק באתרי אינטרנט – אלו ארנקים דיגיטליים שמגיעים בצורת אתר אינטרנט אפשר לגלוש בהם מהמחשב ואפשר לגלוש בהם מהמובייל.

ארנק לסמארטפון – זהו ארנק דיגיטלי שמגיע כאפליקצייה לסמארטפון וזוהי אפליקצייה לסמארטפון בלבד ולא מתאימה למחשב. אלו הם סוגי הארנקים הנפוצים והזמינים ביותר. למעלה נתנו לכם 3 סוגי ארנקים דיגיטליים לסמארטפון.

כמה עולה לאחסן ביטקוין
כמה עולה לאחסן את הביטקוין

כמה עולה להוריד ארנק דיגיטלי מומלץ?

טוב אז אחרי שהבנו שכדי להיכנס לעולם הקריפטו והמטבעות הדיגיטליים אנחנו חייבים ארנק דיגיטלי וחייבים להתחיל להתרגל לרעיון שמעבירים כסף בלחיצת כפתור והכל קורה בשניות ואחרי שהחלטנו איזה ארנק להוריד הגיע עניין העלויות, האם עולה כסף להוריד ולהתקין ארנק דיגיטלי? אז התשובה היא לא אבל לא חד משמעית ואנחנו נסביר.

הארנק הדיגיטלי החם

את הארנק הדיגיטלי החם ניתן להוריד ולהתקין ללא עלות, כמובן שאף אחד לא עובד לשם שמיים ומפתחי הארנקים הדיגיטליים צריכים להתפרנס אז אתם משלמים עמלות של קנייה, מכירה והעברת כספים. אם לא תבצעו פעולות ברוב הארנקים החמים לא יהיו עלויות בכלל, בשונה מחשבון בנק רגיל ששם יש עלויות של תחזוק וכו’.

הארנק הדיגיטלי הקר

הארנק הדיגיטלי הקר כמובן שונה מהארנק הדיגיטלי החם שנמצא בתוך מכשיר הסמארטפון שלנו או הלפטופ שלנו, הארנק הקר כשמו כן הוא ארנק דיגיטלי פיזי לדוגמת כונן נייד, או דמוי דיסק און קי אז יש לנו עלויות של רכישת הארנק. אם יש לכם הרבה כסף בארנק ואתם מתכננים להתנהל בצורה הזו עדיף לכם לשמור על הכסף שלכם כמה שיותר ולקנות ארנק דיגיטלי קר (פיזי) שיש בו אבטה ברמה הגבוהה ביותר מבין כל הארנקים הדיגיטליים החמים.

לסיכום לגבי ארנק דיגיטלי מומלץ

טוב אז נסכם את הכתבה הזו בכך שנגיד שכל העולם הולך לכיוון הפינטק ולגמרי לכיוון המטבעות והארנקים הדיגיטליים תמיד טוב לדעת איך מבצעים דברים כאלו, ממה זה מורכב ומה זה מצריך מאיתנו במיוחד ילידי שנות ה90 כמוני שרגילים לשינויים ורואים איך דברים שלא האמינו שהשתמשו בהם משרתים אותם בחיי היומיום שלהם, אם זה סמארטפון, פייסבוק, אינסטגרם וכל מוצר אחר שיצא ושינה את פני הגלובוס אז אל תשארו מאחור.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה