לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מאתרים כספים אבודים ומה זה בכלל?

תגיות
כספים אבודים
(קרדיט: freepik)

איך מאתרים כספים אבודים ומה זה בכלל?

מה עולה לכם לראש כאשר אנו מדברים על החשיבות של איתור כספים אבודים ונשכחים? לכל אחד ולכל אחת מאיתנו עולות מחשבות שונות לחלוטין. אך מוטב כי תכירו מה זה אומר ואיך מאתרים את הכסף האבוד שלכם. יכול מאוד להיות כי יש סכום לא מבוטל של כסף שאמור להיות אצלכם בחשבון הבנק. אז איך תוכלו לשים את היד שלכם על הכסף הזה? בדיוק לטובת השאלה הזאת החלטנו לרשום את המאמר הבא. מה שבטוח זה שאחרי שתקראו את המאמר בשלמותו תוכלו להבין איך לבצע בדיקת כספים אבודים. יכול מאוד להיות כי מדובר על סכום לא מבוטל, כזה שישנה את החיים שלכם מקצה לקצה.

מה זה בכלל כספים אבודים?

כספים אבודים ונשכחים הם כל הכספים שהפקדתם למקומות שונים ושכחתם על קיומם. יכול להיות כי מיד תגידו שאף פעם זה לא קרה לכם, אך לעיתים אינכם יכולים להיות כל כך משוכנעים. יכול להיות כי הפקדתם את הכספים האלה ממש מזמן, ומסיבה כזאת או אחרת שכחתם אותם מאחור. אלה יכולים להיות כספים שהופקדו לחסכונות פנסיונים ישנים שכבר לא פעילים. מצד שני ישנה אפשרות כי הכספים הם כספים שאיתם רכשתם ביטוחים שונים שכבר לא רלוונטיים. האפשרות האחרונה שיכולה לעלות על הפרק היא כספים שירשתם מבני משפחה שנפטרו.

איתור כספים אבודים מה זה
האם מגיע לכם כסף? אתרו את הכספים שלכם

איך ניתן לדעת אם יש כספים אבודים?

איתור כספים אבודים זה לא עניין של מה בכך, ויהיה עליכם לדעת איך לעשות את זה. כמו שאתם בוודאי מבינים יכולות להיות כל מיני אפשרויות שבגינן איבדתם את הכסף. תצטרכו לבדוק את כל האפיקים הקיימים על מנת לוודא כי אין לכם כספים אבודים. אך עוד לפני שתעשו בדיקה פיזית, מוטב כי תשאלו את עצמכם כל מיני שאלות.

  • האם אחד מבני המשפחה נפטר, ואולי הוא הוריש לכם כסף?
  • האם פתחתם חשבון פנסיוני חדש בעבודה חדשה?
  • האם התגוררתם בחו”ל למשך תקופה מסוימת?
  • האם יצא לכם להחליף סוכן ביטוח מסיבות שונות?
  • האם הבחנתם בתשלומים בתלוש שאינכם מודעים אליהם?

ישנם כל מיני אתרים שיכולים לאתר את הכספים שלך לדוגמא:

הר הכסף

אתר מידע על חסכונות פניסיונים

חובה תמיד להיות ערניים

זה לא מאוד מסובך לבצע איתור כספים אבודים ונשכחים. אך על מנת שלא תמצאו את עצמכם במצב הזה יהיה עליכם תמיד להיות בבקרה. כל שינוי כזה או אחר במקום העבודה, במקום המגורים, משפיע על כל מיני פרמטרים שונים. כך שאם אתם מבצעים שינוי כל כך משמעותי, מוטב כי תבחנו היטב שלא שכחתם כספים מאחור. לאורך השנים אנו מפרישים סכומים לא קטנים כדי שיהיה לנו כסף בשעת מצוקה. לא חבל שתשאירו מאחור כמה אלפי שקלים שהם שלכם? יש לכם אפשרות לקחת את הכסף אליכם בחזרה, ולא תצטרכו להיות מודאגים. כמו שאמרנו לעיתים באמצעות בדיקת כספים אבודים תוכלו להכניס לחשבון הבנק סכומים גבוהים במיוחד.

איתור כספים אבודים חינם – יש דבר כזה?

בעבר על מנת לאתר כספים אבודים היה עליכם לשלם לא מעט. כיום תוכלו לבצע את הפעולה לגמרי בחינם, מבלי שתצטרכו לשלם עליה. אז מה אתם צריכים לעשות? פשוט להיכנס לאתר הר הכסף שהוקם מטעם משרד האוצר. באתר תצטרכו להזין את הפרטים האישיים שלכם, והוא יבצע עבורכם את הבדיקה. האתר מבצע איתור כספים אבודים בכל חברות הביטוח השונות. המשמעות היא שתוכלו להתבסס על התוצאות שקיבלתם דרך האתר. האתר בנוי בצורה מאוד ידידותית כזאת שכל אחד יבין אותה. כך שגם אם אתם לא מתחברים למחשבים במיוחד, עדיין תוכלו להתחבר לאתר ולמצוא כספים אבודים ונשכחים.

רוצים טיפים לבניית תיק השקעות? לחצו כאן

איתור כספים אבודים חינם
איתור כספים אבודים

כל כמה זמן מומלץ לבצע את הבדיקה?

מכיוון שישנה אפשרות לבצע איתור כספים אבודים חינם, אין סיבה שתימנעו מעצמכם לבצע את הבדיקה. אנו מציעים לכם לבצע את הבדיקה אחת לשנה על מנת לדעת כי הכל כשורה. כמובן שאם אתם חושדים כי ישנם כספים אבודים, מוטב כי תבצעו את הבדיקה בכל רגע. בסופו של יום בדיקת כספים אבודים זוהי האחריות שלכם, ומוטב כי תיישמו אותה. כך תדעו כי לא השארתם מאחור סכומי כסף גדולים שאינכם עושים בהם שימוש. מגיע לכם לדעת כי המצב נמצא תחת השליטה שלכם. למזלכם כל אחד יכול לבצע את הבדיקה הספציפית הזאת.

עדיין לא בדקתם אם אתם נכללים בתיקון 190? קראו עכשיו

מה עושים לאחר איתור כספים אבודים?

אחרי שמצאתם כספים אבודים, תוכלו לבחור אך תרצו לנהוג מבחינתכם. בכל פעם תוכלו לבצע פעולה שונה, פעולה שמתאימה בדיוק לאותו הרגע. האפשרות הראשונה היא למשוך את הכספים ישירות לחשבון הבנק. אך תיקחו בחשבון כי לעיתים יהיה עליכם לשלם מס גבוה מאוד על משיכה שכזאת. לכן תבחנו את תנאי הפוליסה היטב על מנת שלא תצטערו על כך. אופציה נוספת היא לקחת הלוואה על חשבון הכספים האבודים שיש ברשותכם. הכספים האבודים ישמשו כבטוחה להחזר ההלוואה. האפשרות השלישית היא להעביר את הכספים האבודים מקופות לא פעילות לקופות פעילות. תוכלו כמובן להתייעץ עם סוכן ביטוח על מנת שתוכלו לעשות את הבחירה הנכונה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה